איך הפכנו את סיבוס-סודקסו מכרטיס אוכל למותג מלא באנרגיה חיובית

רצינו לספר לכם על אחד מתהליכי המיתוג המעניינים והמאתגרים שיצא לנו להוביל לאחרונה.

חברת Cibus הישראלית שהמציאה את קטגורית “כרטיסי האוכל” לעובדים לפני כ-15 שנה והובילה את השוק נזקקה לשינוי כיוון אסטרטגי בעקבות רכישתה ע”י חברת Sodexo הבינלאומית.

כיום החברה מספקת שירותי הסעדה ללמעלה מ-2,500 חברות ו-330,000 עובדים במעל 5,000 מסעדות בפריסה ארצית.

שלב ראשון: אסטרטגיה מותגית

בשלב זה ניגשנו לזקק את הצעת הערך של החברה המאוחדת, ולפתח לה את זהות המותג שתעזור לה once again להמציא קטגוריה חדשה ולהוביל אותה.

ניהלנו תהליך אסטרטגי מקיף ומעמיק, בו חקרנו לעומק את זהותה של החברה, התרבות והרוח לצד הצעת הערך הקיימת, המוצרים והשירותים, ואת הפוטנציאל העסקי מול קהלי היעד, בחיפוש אחר תפקיד משמעותי בחייהם.
הבנו שחברת Cibus-Sodexo אחראית על המשאב היקר ביותר בכל ארגון – האנרגיה החיובית של העובדים שלו. הבנו ש’אנרגיה’ היא דבר לא מוחשי, אבל כולנו יודעים לזהות אותה כשהיא שם!

אנרגיה חיובית של עובדים קריטית להצלחה של כל ארגון, לא רק כי היא מגבירה תפוקה, אלא מפני שהיא מעצימה את החיבור ומחזקת את המחויבות של העובדים לארגון. עוד במסגרת המחקר ומיפוי הנכסים, הבנו שעל אף הכניסה של חברת Sodexo העולמית לתמונה, ל-Cibus יש עדיין מקום של כבוד בזירה, כשהזכירות למותג גבוהה והוא עדיין אחד משני המותגים המובילים ב-TOM בקרב צרכני הקטגוריה.

החלטנו לא לוותר על נכס כה משמעותי והצענו פתרון של שילוב שני שמות המותגים ויצריה של מותג חדש שיהפוך את Cibus ממותג מוביל בתחום ‘כרטיסי האוכל‘ למותג מוביל בתחום פיתוח והעצמת עובדים בישראל.

עם מותג חדש לגמרי ומבריק במיוחד, ולצד פיתוח משותף של מגוון שירותים וכלים חדשניים להעצמת האנרגיה בכל ארגון, Cibus-Sodexo מובילה את תחום ההטבות לעובדים “ל- Next Level”.

שלב שני: לוגו ופיתוח שפה גרפית למותג

לאחר פיצוח וגיבוש האסטרטגיה החדשה.  הגיע שלב העיצוב בו המילים והתובנות הופכות לשפה ויזואלית שתבטא אותן. רצינו למצוא סיסטמה עיצובית פשוטה ומאובחנת שתלווה את המותג בכל מופעיו, ותאפשר לו להביע באופן ויזואלי את סיפור המותג ואת תפקידו החדש – לייצר אנרגיה חיובית בכל ארגון וסביבת עבודה. עשינו מחקר ויזואלי וניסינו להבין כיצד ניתן לבטא אנרגיה בעולם דיגיטלי…

לאחר מספר ניסיונות,  הגענו לסיסטמה חדה, ברורה ונקייה: יצרנו “בר” אנרגיה המורכב מ-5 צבעים בגוונים מדורגים שיוצרים תחושה של תנועה וטעינה.

לצד זאת עיצבנו לוגו-טייפ חדש לשם Cibus, ונתנו לו מראה מלא באנרגיה חיובית. אל הנכסים האלו התווספה שפת קופי חזקה המופיעה לצד שפה צילומית שמציגה רגעים של הנאה ואנרגיה חיובית במשרד. התוצאה, מותג חדש, עם נראות מאובחנת, מעודכנת, קליטה וכל כך מרעננת. במילה אחת Awesome… כמו שאנחנו אוהבים.

שלב שלישי: הטמעה – Bringing The Brand to Life!

אנחנו מלווים את החברה בהטמעת המותג והאסטרטגיה ובפיתוח מוצרים ושירותים חדשניים שיעזרו להגשים את המשימה הגדולה החדשה שלה.