איך לייצר זהות מובהקת לקבוצה ועדיין לאפשר ביטוי ייחודי לכל פרט בתוכה?

אם אתם יזמים סדרתיים ועשיתם איזה אקזיט או שניים, אתם בטח מכירים את VIOLA – קבוצת קרנות ההשקעה הגדולה בישראל בחברות טכנולוגיה.
בעקבות שינוי עסקי בפעילות הקבוצה, שכלל את כינוס אחת הקרנות המובילות בקבוצה (Carmel Ventures) תחת המותג VIOLA, התבקשנו לעדכן את אסטרטגיית המותג, ובעקבותיה גם את השפה הוויזואלית וכל יתר נקודות המגע של הקבוצה עם ציבור היזמים והמשקיעים שלה.

שלב ראשון: אסטרטגיה מותגית

בשלב הראשון היה עלינו לפצח את ההבטחה המשותפת של קרנות VIOLA. ביקשנו להגדיר הבטחה שתבטא את תפקידה של VIOLA בעולם ההשקעות, ולזהות את תשוקת השותפים בעבודה מול יזמים.

יוני קיש: “יצאנו לתהליך מרתק שבו ריאיינו את כל השותפים ב-VIOLA, לצד עשרות שחקנים באקוסיסטם – יזמים ושותפים בקרנות אחרות. בחנו גופים דומים בעולם, וזיהינו את המגמות הרלבנטיות, בארץ ובחו”ל, להגדרת התפקיד של VIOLA.
כבר מתחילת המסע היה ברור שכלל השותפים ב-VIOLA פועלים מתוך אמונה שישראל יכולה לייצר billion-dollar companies – ושהאתגר הוא לבצע זאת באופן קונסיסטנטי, חוזר ונשנה.”

התשוקה והמחויבות של צוות VIOLA הינם לאפשר ליזמים ישראליים לבנות חברות שכאלה, בכל דרך שתידרש: במימון, בחשיבה, בפיתוח קשרים, בהורדת חסמים – ומעל הכל, בשותפות.
מוטיב השותפות עם היזמים, המשקיעים ועם האקוסיסטם כולו, בארץ ובחו”ל, הוא המפתח למימוש ההבטחה של VIOLA ומאפיין עוצמתי של המותג.

מהות המותג:
Partnership for Excellence

האתגר כעת היה ליצור מותג עדכני ועוצמתי, שבבסיסו עקרון השותפות והצמיחה – אך עם זאת, מאפשר לשמר את האינדיבידואליות של כל אחת מ-5 הקרנות.

שלב שני: לוגואים ופיתוח שפה גרפית למותג

כשניגשנו לפרויקט היה חשוב לנו לשקף את הדרך המשותפת שעושים היזמים בעזרת הקרנות. בחרנו לעשות את זה דרך ה-V של VIOLA, שבעיצוב החדש, מהווה בסיס לשותפות של הקרנות עם היזמים אליהם הן חוברות.
כל אחת מהקרנות פונה לקהל שונה של יזמים ומשקיעים אך מכילה את אותם ערכי היסוד שעליהם מבוסס מותג הקבוצה.

ה-V של VIOLA מהווה את אותו בסיס איתן, חזק ומשותף לכלל הקרנות בקבוצה, אך עם זאת משאירה מקום לביטוי ולזיהוי ייחודי של כל אחת מהקרנות. הסיסטמה שיצרנו מבוססת גריד וכל קרן צובעת אותה בדרכה. היה חשוב לנו להשאיר שטחים פתוחים בכדי לייצר תחושה של דינמיות, ולאפשר מקום לצמיחה של היזמים שבהם הקרנות משקיעות. בדרך זו נתנו ביטוי למסע המשותף והייחודי של היזמים והקרנות, ויצרנו סיסטמה גרפית שבאה בהלימה לאסטרטגיית המותג: Partnership for Excellence.

שלב שלישי: אפיון, עיצוב ופיתוח האתר התדמיתי

המחשבה מאחורי בניית האתר התחילה בהבנה של המטרות, המסרים וקהלי היעד.
את כל אלה אנחנו מבטאים ב-wireframes שנועדו לאפשר לכולנו להתחיל להרגיש את שלד האתר קורם עור וגידים.בסיום שלב האפיון ניגשנו לעיצוב עצמו. היה חשוב לנו להוציא החוצה את המסרים העיקריים של הקבוצה מצד אחד, לצד שמירת העצמאות של כל קרן ותחומי ההתעסקות שלה מצד שני.